Teknik Servis Yönetimi

Teknik Servis Yönetimi

Teknik Servis Nedir?

Teknik servis: Bir ürün satışı sonrası ürün için arıza, bakım, onarım işlemlerinin tümünü kapsayan bir hizmet biçimidir. Değişen dünya içinde ekonomik/teknolojik gelişimler rekabeti işletmeler için kaçınılmaz kılmıştır. İşletmelerin bir hizmet veya ürün için müşterilerine verebileceği en büyük armağan memnuniyet ve güvendir. Firmalar ürünlerinin teknik servislerini yerine getiremez veya eksik yapıldığında rekabetten düşmesi kaçınılmaz olacaktır. Çünkü müşteriler karşısında marka yönetimini yerine getirememiş ve güven endeksi kırılmış olacaktır. Bu sebeple teknik servis ile bir müşteri bir ürün aldığında arkasında garanti, bakım, onarım gibi faktörleri düşünerek almaktadır. Eğerki bir işletme bu istekleri yerine getiremiyorsa müşteri kaybetmesi doğaldır.  Teknik servisin işletme için önemi budur.

Teknik Servis Yönetimi Nedir?

Teknik servis yönetimi ile bir müşteriye kim, nasıl, ne koşullarda, ne için servis verdiğini/aldığını ve ürün durumları hakkında detaylı bilgi takibini yapmayı sağlamaktadır. Böylelikle müşteri tarafından gelen bir arıza ürün içinde bulunan ve hatalı bir kısım ise bu ürün gelişimi için olumlu olacaktır. Böyleklikle hem müşteri sorunu giderilmiş, hem ürün gelişimi sağlanmış olacaktır. Sadece bunlarla sınırlı değildir. Doğru bir teknik servis yönetimi ile müşteri/ürün/servis arasında ki durumların detaylı analizini çıkararak müşterinin isteklerini rekabet edilen firmalardan önce görülmesi ve rekabet içinde öne çıkmayı sağlamaktadır.

AtikER'de Teknik Servis Yönetimi Ve Ayrıcalıkları Nelerdir?

İster kendi ürettiğiniz, isterseniz ticaretini yaptığınız ürünlerin satış sonrası hizmetlerini Teknik Servis modülü ile takip edin. Esnek yapısı sayesinde, otomobil, makine ya da bilgisayar teknik servis takiplerinizi kasa ve stok bağlantılı yönetmenizi sağlar. Tüm servis kayıtlarınızı seri numarası bağlantılı olarak da tutabileceğiniz, geriye dönük arama yapabileceğiniz ve garanti kapsamındaki ürünleri kontrol edebileceğiniz AtikER Müşteri İlişkileri Yönetimi sistemi ile müşteri memnuniyetini sağlayabilir ve daha kaliteli hizmet sunabilirsiniz.

Servis Takibi

Ürettiğiniz veya ticaretini yaptığınız ürünlerin satış sonrasındaki hizmetlerinin takibini yapmanızı sağlar. Aynı zamanda seri numarası takibi ile, daha önce satışı yapılmış olan ürün bilgilerinin yanı sıra, ürün içinde bulunan ve değiştirilebilen parçaların da kontrolünü sağlar. Servis kayıtları, müşteri bazında belirli bir fiş numarası sıradan takip edilerek açılır. Daha sonra servis kapsamında garanti kontrolü yapılarak bakım ve onarım işçiliklerinin yanı sıra servis içinde yapılan parça değişimleri de takip edilir. Sistemde tamir bedeli ve parça bedelleri ayrı ayrı hesaplanır ve kullanılan parçalar stoktan düşülür. Bu sayede kontrolü elinizde tutabilirsiniz.

Ayrıca isterseniz kendiniz, isterseniz profesyonel destek alarak çeşitli teknik servis formları tasarımları alınabilir ve saha yerinde müşteri durumlarının ıslak imzalı süreç, menuniyetleri ve durumları hakkında resmi belgeleme yapabilirisiniz.

Garanti Takibi

Garanti kapsamında değişen veya eklenen parçaların takibini kolaylaştırır. AtikER entegrasyonu sayesinde yapılan işlemlerle alakalı irsaliye veya faturanın otomatik oluşturulmasını sağlar. Servise gelen ürünün garanti süresi boyunca gördüğü tamir işlemlerini takip edebilirsiniz.

Dış Servis Uygulaması

Servise gelen ürünlerin servis hizmetinin başka yerlere fason yaptırılması ya da üretici servis birimine gönderilmesi gibi işlemleri yapmanızı sağlar. Dış servislere gönderilen ürün bilgileri, cari ve kargo bilgileri de dahil olmak üzere takip edilebilir. Böylece müşteri sorduğunda açık izahatı kolaylıkla yapabilirsiniz.

 

OMA ÖMER ATİKER HOLDİNG
Sizi Arayalım
yukari