HIZLI MENÜ

Atiker destek
AtikER Sistem Entegratörü 10.1 Versiyon SSS

AtikER Sistem Entegratörü 10.1 Versiyon Duyurusu

ve

Sıkça Sorulan Sorular
30.09.2021

 

Versiyon nedir?

Bir yazılım programının ilk yayınlandıktan sonra gelen ve bir önceki haline göre içerisinde ek özellikler, düzeltmeler ve iyileştirmeler gibi yeni geliştirmeler barındıran en son halidir.

 

Yazılım versiyonlama nedir?

Yazılım mühendisliğinde, sürüm bir yazılımın belirli durumlarının benzersiz numaralar ya da isimler kullanılarak belirlenmesidir. Genellikle, yapılan geliştirmelerin önemliliğini ifade eden sayı basamakları artırılarak ilerlenir.

 

1.Versiyon Anlaşması tüm müşterilere zorunlu mu?

Hayır. Tüm müşteriler versiyon anlaşması yapmak ve versiyon satın almak zorunda değil. Müşterilerimiz tam bir teknik zorunluluk gerekmedikçe versiyon anlaşması yapmadan hali hazırda kullandıkları versiyon ile ürünlerimizi kullanmaya devam edebilir. E-Fatura, E-Arşiv ve E-İrsaliye belgeleri düzenleyebilirler. E defter bu kapsam dışındadır.

 

2. Versiyon Anlaşması gerekliliği kimleri kapsıyor?

Yapmış olduğumuz duyuru ile bildirilen güncelleme uyarısının sebebi GİB tarafından yapılan düzenlemelerdir. Buna ilişkin son olarak E-İrsaliye(https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2021/02/20210209-5.htm ) düzenlemesiyle ilgili yazılımlarımızda yapılan uyum çalışmalarının yer aldığı yeni versiyon ürünlerimiz 1 Eylül 2021 tarihinde tüm müşterilerimizin kullanıma sunuldu.

Ancak, 11.10.2021 (28.02.2022 tarihine ertelenmiştir) tarihinden itibaren müşterilerimizden versiyon anlaşması olanların bundan sonra gelecek yeni sürümlere erişebileceğini bildiriyoruz. Yazılım sistemlerini güncel tutmak isteyen müşterilerin Versiyon Anlaşması yapması gerekiyor.

 

3. Versiyon Anlaşması yapmayan e-fatura müşterileri 11.10.2021 (28.02.2022 tarihine ertelenmiştir) tarihinden sonra fatura kesmeye devam edebilecekler mi?

Evet. Devam edebilecekler.

 

4. Versiyon Anlaşması yapmayan paket müşterilerini 11.10.2021 (28.02.2022 tarihine ertelenmiştir) tarihinden sonra nasıl bir süreç bekliyor?

Normal fatura ve E-Fatura düzenlemeden önce mükellefin durumunu özel entegratör portal sayfası üzerinden kendileri kontrol edecekler, bu işlemleri manuel yapmış olacaklar. Ancak, E-

 

5. Versiyon Anlaşması hangi tarihten önceki lisans alımlarını kapsıyor?

Son 1 yıl içinde satın alınan lisanslar bu güncellemeleri ücretsiz kapsayacak.

 

6. Son 1 yıl içerisinde yeni lisans veya ilave lisans alan müşterilerde bu zorunluluk nasıl olacak?

Lisans bir bütün olarak modüller ve uygulamalar arasında entegre olduğundan dolayı, bu tarih itibari ile geriye dönük farklı zamanlarda alınan lisanslar aynı versiyona güncellenecek şekilde versiyon fiyatlaması yapılır. Aylık versiyon hesabı yapılır.

 

7. Versiyon anlaşması hesaplaması nasıl yapılacak?

Bilindiği gibi mevcut fiyat listesine göre siparişin toplam değerinin %10 u versiyon bedelidir. Atiker Yazılım versiyon ile birlikte %10 da çağrı destek bedelinin birbirinden ayırmadan alınmasını müşteriye tavsiye eder ve kendi satışlarını müşteriye bu şartla yapar, buna VERSİYON PAKETİ denir. Versiyon ve Hizmet İkisi birlikte olduğundan Atiker yazılım sadece bu dönemde müşteriye özel %25 ıskonto uygulamaktadır ve böylece lisans bedelinin %15 ine karşılık gelen hesaplamayı yapar.  Atiker, müşteriye tek başına versiyon satışı yapmaz. Bayi ise yaptığı anlaşmalarda desteği kendi kaynakları ile vereceğinden lisans bedelinin belirli bir oranı ile veya aylık sabit veya değişken danışmanlık ücreti ile fiyatlandırabilir. Bu bayi ile müşteri arasındadır ve Atiker Yazılım burada bir sınırlama yapmaz. Bu durumda müşteri, lisansı mutlaka bir bayiden almak zorundadır.

 

8. Daha önceki süreçte uygun fiyatlar ile program verilen müşterilerin güncelleme bedelleri program satın alma bedeline yakın veya daha yüksek çıkıyor. Bu durumda nasıl bir yol izlenecek?

Geçmiş yıllarda referans müşteri kazanmak amacıyla özel kampanya ve şartlar sunuldu. Ücretsiz verilen lisans ve modüller oldu. Ancak, aynı şartların takip eden her yıl sağlanacağı sözü hiçbir müşterimize verilmemiştir. Böyle bir sözleşme düzenlenmemiştir. Bu müşteriler o dönemlerde lisanslarını ücretsiz alıp ücretsiz kullanmaya devam edebilirler ancak duyuru yapılan tarihten itibaren ücretsiz güncel sürümlere geçemezler. Bununla birlikte bu müşterilere düzenli versiyon bedeli yansıtılmamıştır. Bu sürdürülebilir bir durum değildir ve başta her müşteri bunu bilerek kabul ederek kullanmaya başlamıştır. Bu durumdaki müşterilerin gerçek ihtiyaçları dikkatlice tespit edildikten sonra teklif verilmelidir. Atiker Yazılım versiyon teklifi vermeden önce programın kullanım durumunun tespit edilmesini ve buna göre modül ve kullanıcılardan feragat edilmesini, duruma göre alt ürüne geçiş yapılmasını planlayarak müşteriye sunulmasını tavsiye eder.

 

9. Versiyon anlaşması olmayan müşterilerin yeni modül satışı nasıl yapılacak?

Duyuru mailinde belirtilen 11.10.2021 (28.02.2022 tarihine ertelenmiştir) tarihinden itibaren versiyon anlaşmalı olmayan yani kullandığı ürün güncel olmayan müşterilere öncelikle bu tarih baz alınarak (aylık olarak) geriye dönük versiyon hesaplanacak ve ödemesi istenecek, daha sonra ilave lisans alabilecek. Esas olarak tüm modüllerin aynı tarihlerde versiyonlanması için ileri ya da geri gidilerek uygun versiyonlama tarihi belirlenir.

 

10. Daha önceki süreçte referans olmasından veya pilot müşteri olmasından dolayı uygun fiyatlar ile program veya hizmet verilen müşteriler için ne yapılabilir?

Bu kapsamda satış yapılan müşterilere geçmiş yıllarda gereken indirimler ve ödeme kolaylıkları sağlandı. Pilot müşteri statüsünde olmak isteyen müşterilerimize özel şartlar sunulması yine görüşülebilir. Burada belirleyici olan Atiker Yazılım’ın yeni geliştireceği ya da geliştirmekte olduğu modüller ile pilot olmak isteyen müşteri kabiliyet ve ihtiyaçlarının uygunluğudur. Müşterinin pilot olmayı istemesi tek başına yeterli değildir. Atiker yazılımın pilot müşteriye ihtiyacı olan modül ve uygulamalar ile genel stratejisi belirleyicidir. Diğer çözüm olarak 8.madde uygulanabilir.

 

11. Exe güncellemelerinde ortaya çıkabilen sorunlar nasıl çözülecek?

Her zaman olduğu gibi standart test prosedürlerine göre kontrolleri yapılmış ve pilot müşteride onaylanmış exeler müşterilerin kullanımına sunulmaktadır. Beraberinde bayiler ve Atiker proje personelleri kendi müşterilerine karşı güncellemede kendileri sorumludurlar. Her müşteri kendi özelinde farklı donanım, uyarlama ve program seçeneklerine göre yapılandırılmıştır. Müşteriye Özel Ekranlar, Raporlar, Ek Yazılımlar, SQL Scriptleri, Aktif kodlama ile Etkileşimli program seçeneklerinden dolayı proje yöneticilerini sorumlu tutar ve Atiker Yazılım bununla ilgili sorumluluk kabul etmemektedir.

Ancak versiyon anlaşmasıyla birlikte anlaşma kapsamındaki bir müşteride oluşan kondisyonun tespiti ve giderilmesi için Atiker Yazılım gerekli çalışmayı yapmayı taahhüt etmektedir. Bununla birlikte Atiker Yazılım yukarıda bahsedilen uyarlamalar ya da çevresel sistemlerle (İşletim sistemleri, SQL Server, Her tür donanımlar, GİB servisleri, Entegratör servisleri, Bilgisayar ağları, Virüs ve güvenlik yazılımları vb.) ilişkili oluşabilecek her hata için çözüm sunmaz/sunamayabilir.

 

12. Versiyon hesaplaması neye göre yapılıyor?

Versiyon hesaplamasında müşterinin kullandığı ürün serisi (Standard+ yada Enterprise) fiyat listesindeki modüller ve kullanıcı sayılarına göre ürünün bugünkü değeri hesaplanır. Fiyat listesinde olmayan ancak müşteride kullanımda olan modüller için Atiker merkezden fiyat alınır. Atiker Yazılım versiyon güncellerken eski sürümdeki müşterisinin kullandığı her uygulama ya da modülün geliştirmesini devam ettirmiyor olabilir. Bu durumda güncelleme olmadığından o modül ya da uygulama için versiyon değeri hesaplanmaz. Atiker Yazılım yeni sürüme geçişlerde geliştirilmeyen modül ve uygulamaların uyumluluk hatalarından dolayı sorumluluk kabul etmez.

Atiker Yazılım 1 yıllık versiyon süresi de bitmiş durumdaki sonlandırılmış ürün ve modüller için Müşteri ile yeni bir anlaşma yapmayabilir. Müşteri bu durumda dilerse uyumlu sürümde kalarak kullanmaya devam edebilir.

 

13. Versiyon yaptırmayanların teknik ve hukuki sorumluluklar nelerdir?

Versiyon yaptırmayan bir müşterinin programı kullanırken herhangi bir işlem adımında hata alarak ilerleyememesi ve işlemin gerçekleşmemesi (stok ya da cari kartı açamamak, fatura ya da irsaliye girememek vb.) teknik bir sorun olarak ortaya çıkabilir. Yanlış hesaplanmış bir faturayı düzenleyerek usulsüz işlem yapmış olmak da müşteri açısından hukuki bir sorumluluk olacaktır. Bu konularda sorumluluk daha önceden de olduğu gibi müşteriye aittir. Atiker Yazılım ancak versiyon ve destek anlaşması kapsamındaki müşterisine işlemleri en doğru şekilde yapabilmesi için gerekli desteği sunmak için lisans ve hizmet geliştirmeye ve iyileştirmeler yapmaya devam eder.

 

14. Destek Süre ve Kapsamı

Atiker Yazılım'dan DESTEK PAKETİ satın alan müşteriler için lisans bedelinin %5 ‘ i kadarı hesaplanır ve müşterinin kullandığı ürünün serisine göre ( STANDARD+ veya ENTERPRISE ) birim çağrı destek fiyatına bölünerek hak edilen ve 1 yıl süre ile geçerli olacak çağrı destek süresi hesaplanır.

 

 

 

  • Atiker Yazılım, müşterilerin güncel olmayan Atiker ürünleri kullanmalarından dolayı doğabilecek doğrudan ya da dolaylı hiçbir zarardan sorumlu değildir.

 

  • Müşteri her zaman Atiker Yazılım ve programları tarafından gelen sistem uyarılarına ve yönlendirmelerine göre gerekli donanım ve yazılım güncellemelerini yapmalıdır. Aksi durumda Atiker Yazılım herhangi bir sorumluluk kabul etmez.

 

  • Atiker Yazılım belirlediği fiyat listeleri, iskonto ve kampanyalar ile uygulama zaman ve şartlarında değişiklik yapma hakkını her zaman saklı tutar.

 

OMA ÖMER ATİKER HOLDİNG
Sizi Arayalım
yukari