İşletmeye Değer Katan Yatırım - Atiker Yazılım

HIZLI MENÜ

Atiker destek
Savunma

 

Tedarikçi Değerlendirme Sistemi

Hammadde, hizmet ve fason tedarikçilerin savunma sanayii kriterlerine göre belirlenen işletme karneleri ile değerlendirmesi yapılır. Bu kriterler dinamik olarak tanımlanır. Bu işlemler tedarik anında veya periyodik olarak tedarikçi değerlendirme sistemi üzerinden yürütülür.
 

Veri Toplama

Üretim sahasından alınacak veriler işlem noktalarına konulan PC’ler, ortak kiosk terminaller veya makinelerin kartlarından doğrudan erişim yapılarak toplanır. Bu yöntemle PC veya kiosklar üzerinden operatör bazlı kayıt girişi, barkod okutularak işlem açma veya işlem sonlandırma yapılabilir; makine, operatör, operasyon, departman veya genel üretim performansı da takip edilmiş olur.

 

Ana Üretici “Lead Time” Entegrasyonu

Savunma sanayiinin önde gelen ana üreticileri(TAI, TEI, ASELSAN, HAVELSAN vb.) ile tedarikçileri arasında XML, Excel, Web Servis ve Portal yöntemleri kullanılarak alınan Lead Time dosyasına göre üretimini planlayan ve yöneten tedarikçi işletmeler bu ana üretici sistemine doğrudan entegre olur. Mevcut iş emirleri teslim zamanı değişiklikleri, yeni iş emirlerinin açılması, mevcut iş emirlerinin iptali gibi operasyonlar PO ve SOIR bilgilerini sisteme önceden öğretilerek tek tuş ile yapılmış olur.

 

İzlenebilirlik

Ayrıntılı, Formül Bazlı ve İşletmeye Özel Uyarlanabilir Lot / Parti / Seri Takip Sistemi ile tüm üretim süreçleri saklanır. Geri ve ileri izlenebilirlik raporları ile bileşen, makine, hammadde, operasyon ve operatör izlerine ulaşılır.

 

 

 

Kalite Kontrol

Hammadde, yarı mamul ve mamul için kalite standartlarına göre Kabul, Red veya Şartlı Kabul kararlarını sistem önceden belirlenmiş olan kalite kriterlerine ve ölçüm referans aralıklarına göre otomatik olarak yapar.

 

AS9100 Risk Analizi

Talep, teklif ve sipariş adımlarında AS9100 kalite kontrol standartlarına göre belirlenen risk kontrol noktaları çoktan seçmeli, ölçüm ve serbest değer girişli olarak yapılır. Bu sayede teslim, gerçekleşme, bekleme ve maliyet gibi işlemler risk analizi yapılarak sistem üzerinden takip edilmiş olur.

 

İlk Mamul Muayenesi – FAI

FAI uygulaması ile kontrol denetçilerinin ve denetim raporlarının sistem üzerinden takibi yapılarak bir iş emri için tüm onay ve denetim adımlarına dair bilgilere her an ulaşılabilir.  Sistem kendi içinde FAI onayı alınmamış bir ürünün üretilmesini engelleyerek hammadde ve zaman israfını otomatik olarak önler.

 

 

Detaylı Revizyon Takibi

Yarı mamul ürün ağacı, teknik doküman, SOW ve ilgili üretim işlemleri revizyon prosedürlerini tanımlayarak; sipariş, iş emri, üretim sonu kaydı, sevkiyat gibi tüm iş süreçlerinde revizyon detayı ve uyumu kontrol edilir. İhtiyaç duyulması halinde geriye dönük hangi tarihte hangi iş süreçlerinde hangi revizyonlar uygulandı, bu revizyonlar kimin onayı ile hangi dokümana göre yapıldı bilgisine ulaşılabilir.


Sizi Arayalım
yukari